Skydda dig mot dåliga svarstider och otillgänglighet i IT-systemen

Under flera år har vi tillsammans med våra kunder utvecklat metoder och tjänster som passar just den kundens behov avseende skydd för dåliga svarstider och otillgängliga IT-system.

Vilken nivå man skall ha på skyddet beror helt och hållet på kundens ambition och IT-systemets betydelse för verksamheten.

I huvudsak är det tre olika nivåer, bas, mellan och stor :

Bas

Vi mäter tillgängligheten/svarstiden på ditt/ dina IT-system webb eller Intranät utifrån användarens perspektiv. Larm skickas.  Månatliga rapporter avseende kvalitén skickas till dig. Du har möjlighet att logga in på din sida och ta del av resultatet.

Mellan.

Som Bas, det som tillkommer är att vi nu även övervakar infrastrukturen (servrar nätverk) samt även ger dig volymuppgifter hur många som använder sig av webb /intranät etc. Mera detaljerade rapporter skickas. I proaktivt syfte utförs även repetitiva prestandatester för att se om det finns några svagheter i infrastruktur samt applikation.

 Stor.

Här har du tagit beslut om att vi blir din partner avseende kvalitetsuppföljning samt även rådgivare vid kapacitetsplanering av dina IT-system. Naturligtvis ingår allt som nämnts i tjänsten mellan och dessutom, vi håller koll på din tillgänglighet och mailar/ringer om det är någon otillgänglighet. Vi har kontakt med din/dina leverantörer och samordnar vid behov informationen. Erfarenhetsmässigt så ligger våra kunder här i det segment som outsourcat delar eller all sin IT-verksamhet och ser oss som hjälp koordinator/delar av beställarkompetens.

——————————————————————————————————————–

För alla våra tjänster använder vi de tekniska verktyg som vi anser vara bäst utifrån tekniskt/ekonomiskt perspektiv. Eftersom det är tjänster vi levererar så behöver du aldrig bekymra dig om licenser/hårdvara, de ingår i våra tjänster.

Oavsett nivå så ingår naturligtvis att du själv kan följa kvalitén på dina IT system genom appar och ”dina sidor”.

 Vi har en dialog med dig vilken nivå du skall välja. Det viktiga är att du får den nivå som bäst svarar mot dina behov och då kan det vara bas, mellan eller stor.

——————————————————————————————————————–

Ring /mejla/sms , så kan vi boka in ett möte

Epost :  bo.svensson@lightsinline.se  eller ledning@lightsinline.se

Mobil :070-5940948 eller 08-750 76 00

Hemsida : Och se alla våra nöjda kunder samt hur dom använder tjänsterna  www.lightsinline.com

Det här inlägget postades i Nyheter av Bo Svensson. Bokmärk permalänken.
Bo Svensson

Om Bo Svensson

Grundare och VD för Lights In Line, har mycket lång erfarenhet av att leda arbete inom test och kvalitetssäkring: “Genom mitt mångåriga arbete som IT-chef, ledare/ teknisk projektledare inom offentlig-, handel-, industri- och IT-konsultorganisationer/företag förstår jag vikten av att i tid göra kvalitetssäkring av IT-system. Sedan flera år tillbaka har jag arbetat fram metoder inom detta område och genom Lights In Line AB så erbjuds dessa som tjänster. Mitt mål är att våra kunder genom proaktivitet skall tjäna pengar på att utnyttja de tjänster inom kvalitetssäkring som vi erbjuder”.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *